Bílá moruše sušená

Moruše bílá je strom původem z Číny, který byl původně potravou pro bource morušového (známý jako producent hedvábí). Plodům tohoto stromu se také říká moruše – mají buď bílou, nebo fialovou barvu a svým vzhledem připomínají ostružiny. U nás jsou k dostání většinou pouze moruše sušené, ty jsou velmi sladké a chutné. Nejsou však jen výborným pamlskem, řadíme je totiž mezi tzv. superpotraviny.

Zatímco mnohé sušené plody obsahují velké množství cukru, sušené moruše nejsou tak sladké jako například rozinky, datle, fíky, banány, ananas či brusinky. I přesto mají dosti sladkou chuť podobnou rozince.

Zpestřete si váš jídelníček sušenou moruší

Bílá moruše sušená je určitě dobrým a výživným ozvláštněním našich jídelníčků. Na ovoce mají nezvykle vysoké množství železa a bílkovin, jsou bohatým zdrojem mnoha živin. Železo je důležité pro udržení zdravého počtu červených krvinek, proto je konzumace moruší doporučována i jako prevence chudokrevnosti. Kromě železa se mohou chlubit vysokým obsahem vitaminu C, dokonce vyšším než pomeranče! Ten je důležitý pro správné fungování imunitního systému. Vitamin C působí také jako antioxidant, který může snížit riziko srdečních chorob.

Výhody tohoto ovoce

Dále jsou také významným zdrojem vápníku a vlákniny. Vápník je základem pro silné kosti i zuby, takže dostatečný příjem vápníku může předcházet riziku vzniku osteoporózy. Sušená moruše je skvělý způsob, jak zvýšit příjem vlákniny ve stravě. Tyto chutné plody jsou ideálním zdrojem jak rozpustné, tak nerozpustné vlákniny. Rozpustná vláknina pomáhá kontrolovat hladinu cukru v krvi, zatímco nerozpustná je dobrá pro náš trávicí systém.

Jsou také zdrojem resveratrolu, přírodního antioxidantu, který by měl mít antioxidační a antibakteriální účinky, podle tvrzení odborníků. Nachází se také v arašídech a v červeném víně. Tato látka by také měla působit jako prevence rakoviny prostaty, měla by snižovat krevní tlak a snižovat riziko srdečních chorob.

Způsob konzumace

Plody moruše se mohou jíst samostatně, jako zdravá svačina, nebo například přidávat do müsli směsí či tzv. smoothie. Také se mohou přidávat do různých receptů, ať už celé, nebo rozemleté na drobné kousky.

Doporučován je také čaj z morušových listů, který by měl pomáhat ovlivňovat hladinu cukru v krvi a možná působit také jako prevence diabetu.

sušená moruše
Doporučujeme
300x600.png


Služby a produkty zde prezentované nelze objednávat na tomto webu. Kliknutím na příslušné propagační odkazy přejdete do e-shopu prodejce, kde můžete učinit objednávku.
Podmínky užití webu | Ochrana osobních údajů

Podmínky