Jak zhubnout 10 kg

Vědět, jak zhubnout 10 kg je jedním ze způsobů, jak můžete vypadat lépe, cítit se lépe a zvýšit si sebevědomí. I když existuje mnoho diet, ze kterých si můžete vybírat, abyste zhubli, vybírejte z těch druhů, které vám zajistí, že si svou novou váhu zajistíte trvale. Vyhněte se proto bleskovým dietám, u kterých sice zhubnete rychle, ale po skončení této diety kila opět naberete. Tím, že zvolíte vhodnou stravu a pravidelné cvičení, budete moci vidět výsledky během několika týdnů.

Strava a hubnutí

Pokud budete chtít zhubnout, nevyhnete se úpravě svého jídelníčku. Samotné cvičení bohužel nikdy nestačí. Dietologové se shodují na tom, že úpravou jídelníčku se zhubnout dá, ale pouze zavedením cvičení bez jakýchkoli úprav v jídelníčku ne. Proto se zaměřte zejména na to, co jíte.

Odstraňte přebytečné kalorie

Odstranění kalorií je jedním ze základních metod ke zhubnutí. Pokud snížíte množství svých přijatých kalorií o 500 denně, můžete zhubnout až 1 kg týdně. Pokud si stanovíte tento cíl, zhubnete 10 kg za deset týdnů. Můžete samozřejmě snížit počet kalorií i více, ale nedoporučuje se to. Pokud totiž nebudete jíst dostatečně každý den, riskujete snížení svalové hmoty a nedostatek živin.

Snižte příjem sacharidů

Spousta studií ukazuje, že pokud chcete rychleji zhubnout, měli byste se držet diet, které zahrnují nižší sacharidový příjem. Tyto diety jsou založeny na tom, že přílohy k jídlu (rýže, těstoviny, luštěniny, mléčné výrobky, brambory atd.) vyměníte za zeleninu. Ovoce obsahuje také příliš mnoho sacharidů. Úspěch této metody je založen na tom, že když tělo přestane přijímat sacharidy, začne energii brát z tuků. A na řadu přichází jako první tuk na břiše.

Vybírejte si libové bílkoviny

Bílkoviny jsou zásadní pro stravu člověka a také pro hubnutí. Pomáhají tělu, aby fungovalo tak, jak má. Také vám pomohou cítit se déle spokojení v průběhu celého dne, obzvláště, dáte-li si bílkoviny na snídani. Mezi dobré zdroje bílkovin patří vejce, drůbeží maso, libové vepřové a hovězí maso, mořské plody, tofu a řecký jogurt či tvaroh.

Zaměřte se i na vlákninu

Ovoce a zelenina jsou plné vlákniny, která napomáhá tělu déle si udržet pocit sytosti. Potraviny s vysokým obsahem vlákniny mají nízký glykemický index, déle se tráví a příznivě působí na celý trávicí systém. Z ovoce vybírejte to méně kalorické, jako jsou jablka, jahody, borůvky, brusinky či rybíz. Zeleninu se snažte zahrnout do každého jídla.

Omezte mlsání

Svačiny mezi hlavními jídly jsou důležité – zrychlují metabolismus, což se na hubnutí příznivě projeví. Nicméně i tyto svačiny by měly být promyšlené. Dejte si pozor na množství jídla snědeného o svačině, množství by nemělo být vyšší než 100 kalorií na jednu svačinu. Vhodným jídlem může být kousek ovoce, zelenina, řecký jogurt, malé množství ořechů či vejce na tvrdo.

Pijte dostatečně

Z veškerých tekutin se omezte na vodu. Neobsahuje žádné kalorie a už jen tím, že slazené nápoje vyměníte za vodu, můžete významně ukrátit příjem svých kalorií. Dostatečný pitný režim (2-3 litry vody denně) pomáhá také detoxikaci organizmu, a tím i hubnutí. Pokud se ráno neobejdete bez teplého nápoje, dejte si kávu bez cukru a mléka či neslazený čaj. Pokud máte nedostatek vody, můžete pociťovat hlad, který je ve skutečnosti žízní.

Cvičení a hubnutí

I když jsme si uvedli, že zhubnout lze i bez cvičení, je vhodné strávit několik minut nějakou aktivitou. Může to být třeba jen procházka, běh nebo třeba pilates. Se cvičením bude docházet k rychlejšímu spalování tuků a tím svou dietu zrychlíte.

Začněte s kardio cvičením

Snažte se rozložit si kardio cvičení na 150 minut za týden. Čím více budete cvičit, tím lepší bude váš metabolismus a tím dříve viditelné výsledky hubnutí. To, že cvičíte správně, by se mělo projevit zrychleným dechem, potem a zvýšeným srdečním rytmem. Mezi kardio cvičení patří jóga, aerobik nebo běh.

Přidejte silový trénink

Silový trénink je dalším typem cvičení, které vám může pomoci zhubnout. Toto cvičení sice nespaluje tolik kalorií jako kardio, ale pomáhá regulovat svalovou hmotnost a zvyšuje schopnost těla spalovat kalorie. V jednom týdnu cvičte dvakrát po dobu asi 20 minut na jedno cvičení. Patří sem vzpírání, pilates, nebo cvičení zaměřené na určité svalstvo v těle (například posilování břišních svalů).

Hýbejte se i v průběhu dne

Hýbejte se co nejvíc i v průběhu dne. Pokud jezdíte nakupovat autem, zaparkujte co nejdále od vchodu. Místo výtahu zvolte schody. To vám pomůže spálit za den více kalorií.

Jak zhubnout 10 kg

Hubnout zdravě znamená snížit množství přijatých kalorií a zvýšit fyzickou aktivitu. Vyhněte se nezdravým „nárazovým“ dietám. Obměňte svůj jídelníček za zdravější potraviny. Tyto rady se zdají jednoduché, ale jsou funkční a účinné. To, kolik zhubnete, závisí jen na vás. Vy jste pánem své vlastní hmotnosti.

Jak zhubnout 10 kg
Doporučujeme
300x600.png


Služby a produkty zde prezentované nelze objednávat na tomto webu. Kliknutím na příslušné propagační odkazy přejdete do e-shopu prodejce, kde můžete učinit objednávku.
Podmínky užití webu | Ochrana osobních údajů

Podmínky