Krok za krokem k lepšímu spánku

Většina dospělých potřebuje osm hodin spánku, aby se duševně i fyzicky cítili dobře. Avšak mnoho z nich má problémy s usínáním a samotným spánkem, což vede k jeho nedostatku. Tento problém se poté snaží řešit léky na spaní, které rozhodně nejsou určeny k dlouhodobému užívání.

Tyto léky mají mnohdy nejen vedlejší účinky, ale po jejich vysazení nám navíc hrozí, že problémy se spánkem budou ještě horší než tomu bylo v minulosti. A přitom docílit lepšího spánku můžete celkem jednoduše tím, že se zamyslíte nad stylem života, který žijete a začnete žít tzv. zdravý životní styl.

Nezapomínejte na ranní cvičení

Jakákoliv ranní, ale i pohybová aktivita během dne nám může pomoci s lepším usínáním. Nedoporučujeme však cvičit těsně před spaním, jelikož to může přispět spíše k nespavosti.

Pravidelný čas spánku

Nastavte si určitý čas, ve který budete pravidelně každý den chodit spát a to včetně víkendu. Tělo si tak brzy na tento stereotyp navykne a brzy se problémů se spánkem zbavíte.

Dopřejte si před spaním chvilku relaxu

Každý den před spánkem si dopřejte chvilku relaxu, do které můžete zahrnout např. koupel, krátkodobé čtení nebo jakoukoliv jinou uklidňující činnost, která vyšle signál našemu mozku, že už je čas se připravit ke spánku.

Správná teplota pro spánek

Ano i tento faktor ovlivňuje náš spánek. Pokud si chcete dopřát zdravý spánek, doporučujeme nastavit pokojovou teplotu na 17-19°C.

Zbavte se před spánkem všeho co vás rozptyluje

Vypněte veškeré elektrospotřebiče, které vyzařují světlo, zatáhněte si pořádně rolety či žaluzie. Nezapomeňte se také zbavit všeho, co vydává různé zvuky nebo by je mohlo vydávat během noci.

Doporučuje se také hodinu před spánkem nedívat na televizi, obrazovku počítače či mobilního telefonu.

Spánek
Doporučujeme
300x600.png


Služby a produkty zde prezentované nelze objednávat na tomto webu. Kliknutím na příslušné propagační odkazy přejdete do e-shopu prodejce, kde můžete učinit objednávku.
Podmínky užití webu | Ochrana osobních údajů

Podmínky