Mléčná dieta od Rajka Dolečka

Mléčná dieta je jednou z neoblíbenějších diet k hubnutí. Pokud máte rádi mléko a mléčné výrobky, pak si tuto dietu užijete. V rámci mléčné diety, jak už název napovídá, konzumujete převážně mléčné výrobky. Mléčná dieta od Rajka Dolečka je rozložena na 13 dní a během tohoto období můžete zhubnout až 8 kilo. Jídelníček a další informace o této dietě se dozvíte z tohoto článku.

Mléčná dieta od Rajka Dolečka

I když je tato dieta spojována se jménem Prof. Mudr. Rajka Dolečka, on sám nepotvrzuje autorství této diety. Rajko Doleček je známý český lékař a dietolog, který pravidelně přispívá publikacemi týkající se hubnutí. Někdo tuto dietu vytvořil a zneužil jména známého dietologa k lepší propagaci. Jedná se o dietu drastickou a nezdravou.

Princip diety

V rámci mléčné diety jíte pravidelně pět jídel po třech hodinách. Ideální rozvržení je v 7:00, 10:00, 13:00, 16:00 a 19:00. Je ale samozřejmě možné si tento čas posunout podle vašich možností – například snídani začnete tehdy, kdy se probouzíte ráno do práce. Strava se skládá převážně z mléčných výrobků. Jedná se o dietu, která má pomoci zhubnout rychle, ale není vhodné ji držet déle než stanovených 13 dní.

Pitný režim

U této diety je třeba dodržovat pitný režim, tedy minimálně 2 litry vody denně. Káva je povolena pouze tehdy, když je na režimu mléko, ale úplně nejlepší je vyhnout se jí. Pít můžete například neslazený čaj.

Jídelníček

Než uvedeme samotný plán na 13 dní mléčné diety, je třeba si zdůraznit, že tento plán je třeba dodržovat přesně, aby došlo ke kýženému úbytku na váze. Se solí spíše šetřete a mléčné výrobky vybírejte polotučné. Nízkotučné varianty totiž obsahují mnohem méně živin (jako jsou třeba vápník či bílkoviny). Do jednotlivých jídel ale můžete přidat například bylinky či jiné, nekalorické přísady.

  1. První den se všech pět jídel skládá pouze z polotučného mléka. Do tohoto dne můžete přidat, pokud je to pro vás nezbytné, kávu.

Snídaně: 250 ml polotučné mléko, svačina: 250 ml mléko, oběd: 250 ml mléko, odpolední svačina: 250 ml mléko, večeře: 250 ml mléko.

  1. Druhý den už je pestřejší.

Snídaně: bílý jogurt, svačina: 150 g tvaroh, oběd: 150 g vařené maso (libové), odpolední svačina: 250 g tvaroh, večeře: 2 vejce a čaj.

  1. Snídaně: 100 g ovoce, svačina: 100 g zelenina, oběd: 100 g salám, odpolední svačina: 250 ml mléko, večeře: 150 g vařené maso.
  1. Snídaně: bílý jogurt, svačina: 250 ml mléko, oběd: 100 g zelenina, odpolední svačina: 100 g zelenina, večeře: 100 g salám a čaj.
  1. Snídaně: 100 g listová zelenina a 2 ks vejce, svačina: 100 g ovoce, oběd: 100 g tvaroh, odpolední svačina: 100 g ovoce, večeře: 100 g zelenina a 250 ml kysané mléko.
  1. Snídaně: 100 g šunka, svačina: 100 g ovoce, oběd: 100 g tvaroh, odpolední svačina: 100 g vařené maso, večeře: 250 ml kysané mléko
  1. Snídaně: 2 vejce, svačina: 100g ovoce, oběd: 100 g tvaroh, odpolední svačina: 100 g vařené maso, večeře: 250 ml mléka.
  1. Snídaně: 200 g ovoce, svačina: 200 g zelenina, oběd: 200 g ovoce, odpolední svačina: 200 g zelenina, večeře: 200 g ovoce.
  1. V tento den si opět můžete dát kávu. Snídaně: 250 ml mléko, svačina: 250 ml mléko, oběd: 250 ml mléko, odpolední svačina: 250 ml mléko, večeře: 250 ml mléko.
  1. Snídaně: bílý jogurt, svačina: 150 g tvaroh, oběd: 100 g salám, odpolední svačina: 250 ml mléko, večeře: 150 g vařené maso.
  1. Snídaně: 100 g ovoce, svačina: 100 g zelenina, oběd: 100 g salám, odpolední svačina: 250 ml mléko, večeře: 150 g vařené maso.
  1. Snídaně: bílý jogurt, svačina: 250 ml mléko, oběd: 100 g zelenina, odpolední svačina: 100 g zelenina, večeře: 100 g salám a čaj.
  1. Snídaně: 100 g zelenina a 2 vejce, svačina: 100 g ovoce, oběd: 100 g tvaroh, odpolední svačina: 100 g ovoce, večeře: 100 g zelenina a 250 ml kysané mléko.

Výsledky mléčné diety

Jak už bylo řečeno, po skončení diety byste měli vážit o 8 kilogramů méně. Avšak i po skončení diety je třeba dbát na správnou a zdravou výživu, abyste během dalších 13 dní nenabrali těch 8 kg zpátky. Tento tzv. jojo efekt je nevýhodu všech bleskových diet, protože během nich se člověk neučí správnému stravování. Proto je vhodné zvolit si nějakou dlouhodobou dietu, v rámci které se dokážete stravovat zdravě a bez přibírání.

Rizika mléčné diety od Rajka Dolečka

Když si spočítáte kalorický příjem za každý den diety, zjistíte, že je velmi nízký. Proto byste v průběhu mléčné diety rozhodně neměli cvičit ani dělat namáhavou fyzickou práci. Mléčná dieta je bohatá na vápník, ale skoupá na další důležité živiny – jako jsou například sacharidy. Člověk při této dietě hladoví. Pokud se přidají i další pocity – malátnost, nevolnost – je nasnadě dietu ukončit.

Shrnutí

Mléčná dieta je vhodná obecně pro ty, kteří chtějí rychle zhubnout. Není ale vhodné držet ji víckrát než jednou za rok. Výhodou je také to, že není potřeba (a dokonce je to nevhodné) u této diety cvičit. Bleskové diety s sebou přinášejí mnohá zdravotní rizika. Proto dietu nedržte, když se nebudete cítit dobře. Dieta je vhodná pro toho, kdo po ní přejde na zdravé stravování, aby nedošlo k opětovnému přibírání.

Mléčná dieta od Rajka Dolečka
Doporučujeme
300x600.png


Služby a produkty zde prezentované nelze objednávat na tomto webu. Kliknutím na příslušné propagační odkazy přejdete do e-shopu prodejce, kde můžete učinit objednávku.
Podmínky užití webu | Ochrana osobních údajů

Podmínky