Sacharidové vlny a vzor jídelníčku

V dnešní době, kdy je hubnutí na denním pořádku, se sacharidové vlny stávají stále více populární. Před tím, než se pustíte na tuto vlnu, si přečtěte tento článek, který vás mimo jiné upozorní na nejčastější chyby, jichž se dopouštějí lidé držící tuto dietu. Uvedeme, co to jsou sacharidové vlny a vzor jídelníčku této diety.

Princip sacharidových vln

Tato metoda je způsob hubnutí, kdy budete jít tři základní živiny – bílkoviny, sacharidy a tuky. Nezáleží na tom, kolik kalorií sníte, ale jaký je jejich druh. Takže pokud jste zvyklí při jídle počítat kalorie, zastavte, u této diety to nebudete potřebovat. Sacharidové vlny nebo také sacharidové cykly je speciální stravovací plán, u kterého se střídají dny s vysokým a nízkým příjmem sacharidů. Je to velmi jednoduché.

Sacharidové vlny vs. nízkosacharidová dieta

Spousta lidí si myslí, že nízká potřeba sacharidů na každodenní bázi po dlouhou dobu je pro ně dobrá. Hlavním problémem nízkosacharidových diet je ten, že jsou myšleny krátkodobě, jako dočasné diety. Lidské tělo potřebuje sacharidy pro své každodenní funkce. Tento druh stravy povede k energetickému deficitu a s největší pravděpodobností také k přibírání na váze v důsledku nekontrolovatelného hladu a přejídání.

Oblíbená jídla – povolena

Tato dieta je jedinečná také tím, že obsahuje bonusové dny či odměnu ve formě jídla, takže můžete stále jíst svá oblíbená jídla v pravidelných intervalech. Můžete si tedy užívat potravin, které máte rádi, ale také jíte zdravě a navíc hubnete. Jde o to, že vaše tělo bude zmateno obrovskými výkyvy cukru v krvi, a proto bude tuk používat jako hlavní zdroj energie. Základem je jíst pravidelně – každé 3 hodiny, aby se váš metabolismus nezpomalil.

Různé úrovně sacharidů za den

Každý den si hlídáte množství požitých sacharidů. Zde je jejich jednoduchý plán:

  • Den 1 – 0 gramů sacharidů
  • Den 2 – 50 gramů sacharidů
  • Den 3 – 100 gramů sacharidů
  • Den 4 – 150 gramů sacharidů
  • Den 5 – 200 gramů sacharidů

Jak zjistit počet sacharidů

Abyste se nemuseli nad každým jídlem zabývat tím, kolik sacharidů jíte, nainstalujte si do svého telefonu některou ze speciálních aplikací, které to udělají za vás. Pokud vám nedělá problém angličtina, vhodná je aplikace „myfitnesspal“, která má snad největší databázi potravin. Jednoduše přidáte jídlo, které jste snědli a aplikace vám ukáže, kolik má bílkovin, sacharidů a tuků a ještě navíc sečte jejich celkové množství za den.

Sacharidové vlny a vzor jídelníčku

Jak by tedy takový jídelníček měl vypadat? Z předchozího jsme vyčetli, že se pouze striktně držíme, abychom dosáhli stanoveného počtu sacharidů. A právě o to se snažíme v jídelníčku. Pojďme se tedy podívat konkrétně na to, jak by takový jídelníček mohl vypadat.

Den 1 – bez sacharidů

To znamená, že můžete sníst cokoli, kromě toho, co obsahuje sacharidy. Je to opravdu těžké, ale je to jen jeden den, takže se to dá zvládnout. A protože jste odebrali sacharidy, bude se dnešní strava točit kolem bílkovin. Základem je nehladovět. Měli byste sníst 1300 kcal pouze v bílkovinách a tucích. A zde je ukázka:

  • Snídaně: tři míchaná vajíčka na olivovém oleji.
  • Svačina: krůtí šunka.
  • Oběd: kuřecí prsa (bez přílohy) – dostatečné množství.
  • Svačina: mandle, šunka.
  • Večeře: ryba (bez přílohy) – opravdu velká porce.
  • Svačina: proteinový nápoj s vodou.

Den 2 – 50 g sacharidů

Dnes můžete přidat i nějakou zeleninu a mléčné produkty. Vyhněte se ale ovoci, které obsahuje příliš mnoho sacharidů.

  • Snídaně: vejce vařená natvrdo.
  • Svačina: bílý řecký jogurt.
  • Oběd: kuřecí prsa se zeleninou.
  • Svačina: tuňák ve vlastní šťávě nebo v olivovém oleji.
  • Večeře: ryba se zeleninou.
  • Svačina: měkký tvaroh.

Den 3 – 100 g sacharidů

Toto bude váš běžný stravovací plán poté, co bude dieta sacharidových vln u konce.

  • Snídaně: granola s řeckým jogurtem.
  • Svačina: mandle.
  • Oběd: hovězí steak s bramborem nebo rýží.
  • Svačina: proteinový nápoj.
  • Večeře: losos se zeleninou.
  • Svačina: tvaroh.

Den 4 – 150 g sacharidů

  • Snídaně: ovesné vločky s mlékem.
  • Svačina: cottage sýr.
  • Oběd: celozrnné pečivo s čímkoliv.
  • Svačina: jablko, mandle.
  • Večeře: kuřecí steak s rýží.
  • Svačina: proteinový nápoj s mlékem.

Den 5 – 200 g sacharidů

To je váš den, kdy si můžete dopřát to, co máte rádi.

  • Snídaně: palačinky.
  • Svačina: rýžový chlebíček s arašídovým máslem a marmeládou.
  • Oběd: toasty s krůtí šunkou.
  • Svačina: ovocný salát.
  • Večeře: kuřecí rizoto.
  • Svačina tvaroh.

Jak dlouho budete čekat na výsledek?

První známkou je dobrý pocit z toho, že děláte něco pro to, abyste lépe vypadali a žili zdravě. První výsledky na svém těle poznáte po dvou měsících. Pokud chcete podpořit účinky této diety, začněte cvičit alespoň dvakrát za týden.

Shrnutí

Sacharidové vlny jsou určeny pro lidi, kteří chtějí zhubnout, nedokážou se však vzdát sacharidů úplně. Je to tedy takový kompromis mezi nízkosacharidovou dietou a stravou složenou z příliš velkého množství sacharidů. Výhodou jsou i tzv. bonusové, nebo také vysokosacharidové dny, kdy je dovoleno velké množství sacharidů a vy se tak můžete odměnit za svou snahu.

Sacharidové vlny a vzor jídelníčku
Doporučujeme
300x600.png


Služby a produkty zde prezentované nelze objednávat na tomto webu. Kliknutím na příslušné propagační odkazy přejdete do e-shopu prodejce, kde můžete učinit objednávku.
Podmínky užití webu | Ochrana osobních údajů

Podmínky